czwartek, 26 lipca 2018

Stare, dobre serwlety

Skoro udało mi się na platformie Heroku wdrożyć i uruchomić aplikację typu MEAN Stack, czemu by nie zrobić tego samego z aplikacją Java Servlets? Taka myśl mi zaświtała, gdy platforma OpenShift zmieniła sposób dostępu do swoich usług i starą wersję diabli wzięli. Bo pewnie nie wiecie, ale parę lat temu dokonałem tego karkołomnego czynu i swoją javową apkę uruchomiłem na OpenShift. Działała pięknie, aż pewnego dnia platforma została upgrade-owana i apka poszła się... przestała działać, mówiąc oględnie. Żal było tej całej pracy i włożonego wysiłku, a przede wszystkim praktycznego rozwiązania w tej jakże klarownej i wspaniałej technologii, więc szukałem sposobu na udostępnienie mojego projektu.

Nadzieja pojawiła się w momencie, gdy znalazłem platformę wdrożeniową Heroku. Po sukcesie z aplikacją MEAN Stack postanowiłem powtórzyć scenariusz z apką javową. Jednak zdecydowałem, że nie będę tak po prostu przenosił projektu na nową platformę, a zamiast tego przepiszę go. Dlaczego? Z dwóch powodów. Po pierwsze, gdy będę pisał kod od nowa, odświeżę sobie wiedzę na temat technologii Java Servlets. Bo po tych paru latach sporo już zapomniałem. Nie zajmowałem się tą technologią, aplikacja sobie działała, a ja z niej tylko korzystałem. Kodu nie rozwijałem, nawet w ogóle do niego nie zaglądałem. Po drugie, nie dałoby się tak po prostu wgrać całego projektu, licząc na to, że aplikacja ruszy. Zbyt duża była różnica w infrastrukturze - inne komponenty projektu, inna metoda łączenia się z bazą danych. Trzeba by było dużo przerabiać, a tego bardzo nie lubię - nawet we własnym kodzie. Już wolę napisać projekt od początku, tak aby był dostosowany do nowej platformy i na niej działał.

Okazało się, że wdrożenie na Heroku przebiega o wiele łatwiej i przyjemniej niż na OpenShift. Niemniej jednak stworzyłem prosty instruktaż takiego wdrożenia, aby ktoś mógł z niego skorzystać, a i ja sam mógłbym się nim kiedyś posłużyć, gdy znowu zapomnę, jak i co się robiło... No cóż, pamięć to z pewnością nie jest moja mocna strona. :-)

Póki co, apka działa i można ją znaleźć tu: https://java-blog-cms.herokuapp.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz